به قضا و قدر ایمان داریم
ولی به آن احتجاج نمیکنیم. هرکس آن را حجت اعمال خویش قرار دهد، حجتش باطل و فاسد
است، و هرکس آن را عذری برای ارتکاب اعمال خویش بداند، عذرش مقبول نیست، که اگر
استدلال به آن میتوانست عذری قابل قبول باشد، بایستی عذر ابلیس را قبول میکردند
و گناهکاران دیگر نیز تبرئه میشدند، و اگر برای بشر قضا و قدر حجت بود، نمیبایستی
هیچ یک از مخلوقات در دنیا و آخرت عذاب شوند، دست دزدی را ببرند، یا قاتلی را قصاص
کنند. و نبایستی بر هیچ مجرمی حدود الهی را اجرا کنند و در راه الله نه جهادی و نه
امر به معروفی انجام شود و نبایستی کسی را از انکار بازداشت.
توجه توجه از خوانده تقاضا داریم مطالب وب را با این آیه بسنجید { فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }سوره زمر «بشارت ده بندگانم را، آنان که گفتار را میشنوند، آنگاه نیکوترینش را پیروی میکنند، آناناند که خداوند هدایتشان فرموده و فقط آنان خردمنداناند».
توجه توجه
بعضی نوشته ها ادامه دارند برای مشاهده کامل نوشته ها به برچسب های مورد نظر یا پست قبل و بعد مراجعه کنید
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
مقدمهی مؤلف
مقدمهی مؤلف الحمد لله رب العالـمين، والصلاة والسلام على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين. أما بعد: از جمله درسهایی که در مسجد...
-
باب (31) نماز شب (تهجّد) فصل اول 1188 - [1] (مُتَّفق عَلَیهِ) عَنْ عَائِشَةَ ل قَالَتْ: كَانَ النَّبِيُّ ج يُ...
-
فضیلت سورۀ تکویر و انفطار و انشقاق 1- حديث ابن عمر رضی الله عنهما قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صل الله علیه و آله و سلم : ...
-
(47) اساسات و قواعد عمدۀ صحت و بهداشت در اسلام در گذشته نکاتی را پیرامون اهمیت صحت در روشنی آیات قرآنی و احادیث صحیح و معتبر ارائه...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر