ایشان در رساله «الرد على الرافضة :1/ 29» مىگوید: و از سخنانشان این است که حسن بن
علی دنباله نداشته و نسلش منقرض گشته و از نسل ذکور او هیچ کس باقی نمانده است،
این سخن در میان آنان رواج پیدا کرده و بر آن اجماع كردهاند، آنها گفتهاند این
سخن نیازی به اثبات ندارد. و دستهای از آنان ادعا مىكنند که «الجاج» نیز به همین ترتیب نسلش منقرض شده و به این نتیجه
رسیدند که امامت را به اولاد حسین منحصر کنند و از میان آنان نیز به دوازده نفر
اکتفا نمودهاند؛ و امامت افرادی دعوتگر از آل حسن را باطل مىشمارند با وجود
اینکه دارای فضل و جلال بوده و شرایط امامت را دارا بودهاند و مردم به آنها
بیعت دادهاند و از تبار پیامبر ص هستند و از نظر علمی به درجه اجتهاد مطلق رسیدهاند. خدا
مرگشان بدهد چگونه افترا مىزنند، این دشمنان آل بیت را ببین چگونه رسول خدا ص و فاطمه را میآزارند با انکار نسب کسی که به طور
قطع ثابت شده که از ذریه حسن t است و ثبوت نسب ذریه او متواتر است و بر هیچ
خردمندی پوشیده نیست؛ در حالی که پیامبر ص انکار انساب را از اعمال جاهلیت خوانده است و
روایاتی وجود دارد که دال بر این است که مهدی از نسل حسن t است همچنانکه ابوداود و ... آن را روایت كردهاند).
این است عقیده و باور شیخ که هر کس ذریه حسنt را
انکار كند و امامت را در میان فرزندان او نفی نماید، در واقع امامت داعیان خاندان
حسن را باطل دانسته، با وجود فضل و جلال و آراستگیشان به شرایط امامت و بیعت
مردم با آنان و صحت نسبشان و نایل شدنشان به درجه اجتهاد... با ذکر این سخن (انکار
نسب فرزندان حسن t) رسول خدا ص و علی و فاطمه را آزار مىدهند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر