علامه عبدالرحمن بن قاسم نجدی
/ راجع به مسألهی تحریم زکات بر بنی هاشم میگوید: پیامبر
ص علت آن را چنین بیان داشت که
زکات پلیدی مردم است و بر او ص و بنی هاشم و موالیهایشان حرام میباشد، زیرا آنها
مردمانی شریف هستند([1]).
و در شرح حدیث: پرچم را به کسی
مىدهم که خدا و رسولش را دوست دارد، و خدا و رسولش نیز او را دوست دارند، خداوند
خیبر را به دست او فتح خواهد کرد. مردم آن شب را با بحث و جستجوی اینکه پرچم به
کدام یک از آنها داده مىشود به سر بردند. وقتی که صبح شد نزد پیامبر رفتند و هر
یک امیدوار بودند که پرچم به او داده شود. پیامبر ص فرمود: علی بن ابی طالب کجا است؟
بیان داشته که: این حدیث
بیانگر فضیلت علی و فراونی مناقب وی میباشد، زیرا پیامبر ص به طور خاص برای او گواهی دادند... تا آنجا که میگوید:
این حدیث بهترین دلیلی است علیه نواصبی (امثال خوارج) که ولایت او را نمیپذیرند،
یا اینکه او را تکفیر مینمایند و یا اینکه او را فاسق میشمارند ... ([2]).
عقیدهی همهی اهل سنت و جماعت و همچنین عقیدهی شیخ محمد بن عبدالوهاب و
پیروانش بر این است که هر کس ولایت علی t را نپذیرد و بدان اقرار ننماید ناصبی و بدعتگرا
است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر